Wójt Gminy Szydłowo, przyjmuje interesantów Poniedziałek 1000 - 1430
|
Zasady organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
w Urzędzie Gminy Szydłowo
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.) - Dział VIII Skargi i wnioski
Art. 227
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Art. 241
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. Nr 5, poz. 46)
Zarządzenie Nr 1/2012 Wójta Gminy Szydłowo z dnia 2 stycznia 2012 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Szydłowo
Rozdział VIII
ZASADY ORGANIZACJI PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA I ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW
§38. Skargi i wnioski dotyczące spraw wchodzących w zakres zadań Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych można składać:
1) pisemnie,
2) ustnie do protokołu,
3) pocztą elektroniczną.
§39. W sprawach skarg i wniosków przyjmują:
1) Wójt w poniedziałki w godzinach 1000-1430, gdy poniedziałek jest dniem wolnym od pracy w kolejny roboczy dzień tygodnia, podobna zasada obowiązuje w przypadku nieobecności Wójta.
2) Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy oraz pozostali pracownicy Urzędu przyjmują interesantów codziennie w godzinach pracy Urzędu.
§40. Pisma mające znamiona skarg lub wniosków dekretuje się poprzez właściwe wpisanie słów “skarga” lub “wniosek”.
§41. 1. Ze skarg i wniosków zgłaszanych ustnie sporządza się protokół podpisany przez wnoszącego i przyjmującego.
2. Protokół podlega dekretacji na zasadach właściwych dla skarg i wniosków zgłoszonych pisemnie.
§42. Skargi i wnioski po zadekretowaniu wpływają do oznaczonego stanowiska w Referacie Organizacyjno-Gospodarczym, gdzie następuje ich rejestracja, a następnie przekazuje się je adresatom do załatwienia.
§43. Adresaci po załatwieniu otrzymanej skargi lub wniosku przekazują komplet akt sprawy do Referatu Organizacyjno-Gospodarczego, gdzie prowadzony jest centralny rejestr skarg i wniosków oraz prowadzone są teczki do przechowywania akt.
§44. Za prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków oraz teczek do przechowywania akt odpowiedzialny jest pracownik Referatu Organizacyjno-Gospodarczego, któremu powierzono to zadanie w zakresie czynności.
§45. Nadzór nad bieżącym rozpatrywaniem i załatwianiem skarg i wniosków wnoszonych do Urzędu sprawują: Wójt, Sekretarz, Skarbnik w zakresie podległych sobie komórek organizacyjnych.
§46. 1. Skargi na działalność Sekretarza, Skarbnika, kierowników komórek organizacyjnych oraz pracowników Urzędu rozpatruje Wójt.
2. Skargi na działalność Wójta oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych rozpatruje Rada Gminy.